A mostra 'Friccións' aborda en Ourense o rastro que deixou na Costa da Morte o naufraxio do Prestige
A Galería Marisa Marimón acolle, ata o vindeiro 15 de novembro, a mostra 'Friccións', da artista galega Ariadna Silva Fernández, que aborda a través das súas fotografías o acontecido durante a catástrofe do Prestige.
Durante a exposición tamén poderase ver a peza audiovisual 'Friccións', gañadora do Premio Contemporánea no Festival Internacional de Cinema da Coruña, Intersección.
A catástrofe do Prestige é, para unha xeración, un acontecemento que se atopa no límite da desmemoria. Certamente, explican desde a organización desta mostra, "podería ser un eco, unha resonancia, unha ferida mal curada. As 64.000 toneladas de fuel derramadas polo petroleiro en novembro de 2002 orixinaron un dos maiores ecocidios da historia de Europa. Unha neglixencia grave dentro do modelo decadente, contaminante e próximo ao colapso que alimenta o mundo, foi capaz de sepultar centos de quilómetros de costa galega".
'Friccións' evoca o rastro de violencia que deixou na Costa da Morte o naufraxio do Prestige. Dúas décadas despois do seu afundimento moitas das rocas conservan sobre a súa superficie unha escuridade que remite a trazas de chapapote. Nalgúns casos, a pegada resulta evidente; noutros, é fácil confundila con elementos orgánicos semellantes. A presunción incorpórase como metodoloxía de traballo para reflexionar acerca das tensións existentes entre a erosión natural e a antrópica, entre o recordo do accidente e a desaparición de todo vestixio. Fotografar certos espazos e indicios permite reconstruír unha memoria non vivida do ocorrido. Ao mesmo tempo, axuda a alertar da súa posible repetición: o risco inminente continúa habitando o presente globalizado.
Ariadna Silva Fernández (A Estrada, 1996), no seu traballo fotográfico e audiovisual, constrúe unha mirada sensible e crítica ao redor de temas de interese social. Investiga os conceptos de desmemoria, identidade e territorio desde o seu contexto máis próximo mediante proxectos que abordan os ecocidios, as paisaxes naturais e humanos ou a autobiografía.
Entre os seus recoñecementos atópanse seleccións en festivais e en residencias como Canon Student Program 2017 do Visa Pour l’image de Perpignan (Francia), Encontros de Artistas Novos dá Cidade da Cultura, Festival de Fotografía Pa-ta-ta ou Art Photo BCN. Foi gañadora do Premio Galicia Contemporánea do Festival Intersección da Coruña (2023), finalista do Premio Internacional Emergentes (2020) dos Encontros dá Imagem de Braga (Portugal), gañadora do Premio Xuventude Crea de Fotografía (2019) outorgado pola Xunta de Galicia e gañadora dunha das Bolsas Albarracín do Seminario de Fotografía e Xornalismo de Albarracín (2018).
Expuxo de forma individual no Festival Off de PHotoEspaña (Galería My Name’s Lolita Art), na Galería Marisa Marimón ou no Quiosco Alfonso da Coruña. Tamén expuxo en mostras colectivas en CentroCentro, Encontros dá Imagem, na Cidade da Cultura de Galicia ou na Igrexa da Universidade de Santiago de Compostela.
En 2018 publica o seu primeiro fotolibro ‘Fillos do vento’ (BANCO Editorial), un relato persoal sobre Rápaa dás Bestas de Sabucedo e en 2019 autopublica ‘Historias mínimas’, un fanzine de relatos íntimos.
Como cineasta recibiu o premio a mellor dirección de curtametraxe documental dos Premios CREA e foi seleccionada en festivais como Curtocircuíto, Cineuropa, Festival de Cans, Festival Primavera de Cinema, Festival de Curtas de Vilagarcía, FIC Vía de Verín ou Corvo mariño Film Fest.
Esta exposición está enmarcada dentro de 'ABERTO’24', evento organizado por Contemporánea, A Asociación de Galerías de Arte Contemporánea de Galicia, e no que participa a Galería Marisa Marimón de Ourense.